środa, 13 lutego 2013

Posypka serduszkowa

     Szybki i zadziwiająco prosty sposób na zrobienie walentynkowej dekoracji do tortów, ciast i innych deserów. Przepis zaczerpnięty z tego bloga , tam szczegóły wykonania.


1 surowe białko z małego jajka
ok. 1 i 1/2 szklanki cukru pudru
czerwony barwnik (dałam w paście)

Jajko sparzyć wrzącą wodą, oddzielić białko, lekko roztrzepać. Dodawać stopniowo cukier puder ucierając łyżeczką tak aby utworzył się gęsty lukier. Dodać barwnik, wymieszać. Włożyć do torebki śniadaniowej, odciąć koniuszek rogu (ok.1 mm). Wyciskać na papier do pieczenia tworząc literę Y lub V. Zostawić do zastygnięcia na ok. 2 godziny. Po tym czasie posypkę zsypać do słoiczka i przechowywać w suchym miejscu.
Uwaga: Z 1 białka wychodzi naprawdę dużo serduszek, wystarczająco będzie robić posypkę z 1/2 białka.
 

6 komentarzy:

  1. Wow, ale super pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chcę żeby mnie jutro nimi zasypało :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak to prawda sama robiłam i wyszły genialne tak samo można robić z innymi kolorami i robić inne wzory ja zrobiłam jeszcze kwiatki , kropki , marchewki i jeszcze takie serca konturowe ( nie wypełnione ) .

    OdpowiedzUsuń