wtorek, 2 lipca 2013

Francuskie gofry

     Zawsze chrupiące gofry, nie miękną nawet kilka godzin po upieczeniu. Niezwykle proste i pyszne. Do nich lekki, cudowny krem i jagody. Kompozycja idealna na lato. 


opakowanie ciasta francuskiego

Ciasto francuskie pokroić na kawałki odpowiadające rozmiarowi formy gofrownicy. Piec w gofrownicy, zależnie od jej mocy, u mnie ok. 5 minut.

Krem:
1 jajko
1/2 szklanki słodkiej śmietanki 12 %
1/2 szklanki cukru
1 zaokrąglona łyżka mąki ziemniaczanej

500 ml śmietanki kremówki 30 % lub 36  %
1 opakowanie żelatyny deserowej

Jajko, śmietankę, cukier i mąkę ziemniaczaną zmiksować. Wlać do garnka, zagotować do momentu zgęstnienia. Odstawić do całkowitego ostudzenia.
Śmietankę kremówkę ubić na sztywno. Żelatynę przygotować według instrukcji na opakowaniu: do miski wlać 100 ml wrzącej wody i 50 ml zimnej wody. Wsypać opakowanie żelatyny deserowej, krótko zmiksować. Powoli wlewać do ubitej śmietanki, cały czas miksując.
Ubitą śmietankę dodawać po 1 łyżce do ostudzonego budyniu jajecznego. Gotowy krem nakładać na gofry, posypać jagodami.

11 komentarzy:

  1. Schrupałabym nie czekając, by sprawdzić czy rzeczywiście są chrupkie pół dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze, to u mnie tez nie doczekały, ale wiem jak zachowuje się ciasto francuskie kilka godzin po upieczeniu :)

      Usuń
  2. nie wiedziałam, że mozna robić z ciasta francuskiego, ciekawa alternatywa na szybki deser!
    Blog o życiu & podróżach
    Blog o gotowaniu

    OdpowiedzUsuń
  3. Gofry z ciasta francuskiego to świetny pomysł! Nigdy takich nie robiłam, ale wypróbuję! Mam pytanie: Czy gofrownicę trzeba posmarować wcześniej np. olejem, czy ciasto można kłaść bezpośrednio do suchej gofrownicy bez obawy, że się przylepi?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Niczym nie smarowałam, a gofrownice mam starą i wysłużoną :) Nic a nic się nie przyczepia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł! Jaka szkoda, że nie mam gofrownicy :<

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda pysznie:) bardzo ciekawy pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  7. zazdroszczę! mam nieodpartą ochotę na gofra od kilku tygodni... a gofrownicy w domu brak:(

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam- przeapetyczne!:) Pozdrawiam i dziękuję za dodanie przepisu do Akcji Jagodowej:)

    OdpowiedzUsuń