środa, 23 kwietnia 2014

Sernik tiramisu

     Mój, upieczony na święta sernik. Przepis jest mojego autorstwa, a inspiracją był deser Tiramisu. Do masy serowej dodałam mascarpone, dno formy wyłożyłam podłużnymi biszkoptami moczonymi w kawie, które znajdują się również w środku sernika. Pieczony jest w formie keksowej, dzięki czemu jest ciekawy w przekroju. Sernik jest wilgotny, ma kremową konsystencję.


Kawa do moczenia biszkoptów:
100 ml gorącej wody
1 czubata łyżeczka kawy rozpuszczalnej

Do szklanki wsypać kawę, zalać gorącą wodą. Ostudzić. Przelać do miski.

Do posypania:
1 łyżka cukru puru
1 łyżeczka kakao

Cukier wymieszać z kakao.

Masa serowa:
350 g mielonego sera białego (z wiaderka)
250 g mascarpone
3/4 szklanki cukru
3 jajka
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej

ok. 15 sztuk podłużnych biszkoptów

Do miski włożyć ser biały, mascarpone, cukier, całe jajka i mąkę ziemniaczaną. Krótko zmiksować do połączenia składników. Dno formy keksowej o wymiarach 27,5x 8,5 cm (mierzona po dnie) wyłożyć papierem do pieczenia. Biszkopty krótko moczyć w kawie, ułożyć wzdłuż formy (u mnie 2 rzędy po 3 sztuki i 1 rząd- połówki). Wyłożyć połowę masy serowej (ok. 15 pełnych łyżek), wyrównać, znowu wyłożyć moczone w kawie biszkopty, na nie resztę masy serowej. Wierzch wyrównać. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 150°C, piec ok. 90 minut. Wyjąć z piekarnika, zostawić do ostudzenia. Przed samym podaniem można posypać cukrem pudrem wymieszanym z kakao (wierzch musi być suchy aby cukier się nie rozpuścił).  


13 komentarzy:

  1. Fajny pomysł. Lubię wszelkie "wariacje" około-sernikowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł, wszystko, co sernikowe uwielbiam<3 A sernikowe tiramisu to dopiero mu być pychota; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale wygląda;) Kiedyś widziałam już gdzieś sernik Tiramisu i chyba w końcu będę musiała też jakiś zrobić, bo Twój kusi niesamowicie;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też widziałam sernik tiramisu u Liski http://whiteplate.blogspot.com/2014/01/sernik-tiramisu.html . Mój, poza nazwą, jest zupełnie inny. Liski z pewnością jest przepyszny, jak wszystko co zrobi!

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknie Ci się udał! gratuluje pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ależ ciekawe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale świetny sernik, bosko wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiamy serniki i tiramisu też :) połączenie bomba :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki genialny pomysł i połączenie! 2w1 :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo, bardzo pomysłowo, kupuję przepis , nawet w lodówce już dobiega gwarancja świeżości mascarpone, którego kupiłam z rozpędu za dużo przed świętami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Prezentuje się bardzo kusząco :D

    OdpowiedzUsuń