sobota, 6 grudnia 2014

Daktylowa pianka. Drugie urodziny bloga.

         Dzisiaj są 2 urodziny mojego bloga :) Pamiętam jak zaczynałam, jak wymyślałam nazwę, jak piekłam swoje pierwsze "blogowe" ciasta. Kilka początkowych przepisów mam ochotę wyrzucić i chyba w końcu kiedyś zrobię selekcję.
Chciałam Wam wszystkim podziękować za odwiedzanie mojego bloga, za komentowanie i korzystanie z przepisów!
Dzisiaj zamiast urodzinowego tortu, DAKTYLOWE ciasto z samych białek, piankowe, dość słodkie. W czasie świątecznych wypieków świetny sposób na wykorzystanie pozostających z wypiekania np. strucli, białek.


6 białek
5 zaokrąglonych łyżek cukru
4 łyżki oleju
50 g płatków migdałowych
100 g suszonych daktyli
2 zaokrąglone łyżki mąki ziemniaczanej

Daktyle pokroić na małe kawałeczki, dodać pokruszone płatki migdałowe i mąkę ziemniaczaną, wymieszać tak, by dobrze obtoczyć mąką kawałki daktyli. 
Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Dolać olej, ponownie krótko zmiksować. Dodać daktyle z migdałami i mąką, jeszcze raz krótko zmiksować. Wyłożyć do blaszki o wymiarach 26x21 cm. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C, piec ok. 35-40 minut.

12 komentarzy:

  1. Gratuluje drugich urodzin i życzę wielu smacznych pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o ciekawy przepis, zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje! :)
    Ciasto idealnie zgrywa się z blogiem. *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko, co ma w sobie słowo "pianka" biorę bez wahania!
    A co do bloga- gratuluję i życzę jeszcze wielu pysznych lat; )

    OdpowiedzUsuń
  5. pyyyycha ;-))
    gratuluje urodzinek ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna ta pianka! Super, że to już dwa lata ci minęło :) Oby kolejny rok przyniósł jeszcze więcej inspiracji!

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję! Uwielbiam Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję :)) Dużo nowych inspiracji życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziękuję wszystkim za tak miłe życzenia! Jesteście wspaniali!

    OdpowiedzUsuń