poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Nektarynka

     Dostałam dużo nektarynek, zrobiłam z nich dżem, a z resztą myślałam co zrobić. Postanowiłam upiec coś podobnego do szarlotki ale zamiast jabłek dałam nektarynki. Powstała nektarynkowa szarlotka :) Ma śliczny pomarańczowo-czerwony kolor i dobrze smakuje. Nadzienie jest bez cukru bo owoce były już dość słodkie :)


ciasto:
250 g mąki pszennej
1 duże jajko
100 g cukru
150 g masła
1 zaokrąglona łyżeczka proszku do pieczenia

Do miski wsypać mąkę, cukier, proszek do pieczenia, dodać masło, posiekać nożem. Dodać jajko, wyrobić jednolite ciasto.
2/3 ciasta wyłożyć na dno tortownicy o średnicy 23 cm. Resztę ciasta włożyć do zamrażarki. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C, piec ok. 25 minut.

nadzienie:
1 kg nektarynek
1 kisiel pomarańczowy lub cytrynowy bez cukru
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej

Nektarynki odpestkować, razem ze skórką pokroić w kostkę ok. 1x1 cm. Wsypać kisiel i mąkę ziemniaczaną, wymieszać. Wyłożyć na podpieczony spód, wyrównać. Resztę ciasta z zamrażarki zetrzeć na wierzch na tarce o dużych oczkach. Z powrotem wstawić do piekarnika, piec jeszcze ok. 45 minut.

7 komentarzy: