sobota, 4 maja 2019

Pierś z kurczaka nadziewana wątróbką pieczona w piekarniku Electrolux

     Ostatnio zrobiłam pierś z kurczaka nadziewaną wątróbką drobiową. Mięso wyszło pyszne, soczyste. Można go podawać na ciepło do obiadu lub na zimno do kanapek lub jako przystawkę.
Upiekłam ją w piekarniku Electrolux
Jest to piekarnik parowy seria 600 SteamBake. Wystarczy nalać 100 ml wody i nacisnąć przycisk SteamBake i będziemy mieć efekt pary wodnej.  
Do piekarnika dołączona jest termosonda która pozwoli nam monitorować temperaturę wewnątrz potrawy. Gdy będzie już gotowa zasygnalizuje nam o tym i wyłączy piekarnik.
Bardzo podoba mi się w nim czyszczenie katalityczne dzięki któremu już przy temperaturze 250C automatycznie usuwa się zanieczyszczenia.
W porównaniu z moim poprzednim piekarnikiem ten nagrzewa się o połowę krócej.
W wyposażeniu jest dodatkowo ruszt, emaliowana blacha i brytfanna oraz prowadnice.
Design jest bardzo nowoczesny. Przeznaczony jest do zabudowy. Kolor stali szlachetnej pasuje mi do lodówki :) Pokrętła ma płaskie, chowane.
Mam go od niedawna ale już piekłam w nim pizzę, muffinki, drożdżówki, mięso i mogę go z czystym sercem polecić. Wszystko piecze równomiernie, nic nie przypala, a potrawy wychodzą soczyste w środku. Ciasta są pięknie wyrośnięte i nie wysuszone :)
Duże wrażenie zrobiła na mnie rozpiętość uzyskania w nim temperatury. Można nastawić go od 30C do aż 300C. Z powodzeniem więc można w nim suszyć ulubione zioła i piec chleby :)




1 pierś z kurczaka
80 g wątróbki drobiowej
ok. 1/3 łyżeczki soli
1 łyżeczka suszonego czosnku niedźwiedziego

W piersi z kurczaka naciąć w środku ostrym cienki nożem otwór. Włożyć do niego surową wątróbkę. Wierzch mięsa oprószyć solą i czosnkiem niedźwiedzim. Włożyć do rękawa do pieczenia.
Piekarnik nagrzać do 180C, wstawić mięso, piec ok. 40-45 minut.

5 komentarzy:

  1. Ciekawa i zapewne smaczna propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm...ciekawe polaczenie smakowe taka piers z kurczaka. A piekarnika to Ci zazdroszcze, swietna sprawa

    OdpowiedzUsuń
  3. takiego piekarnika nie mam, ale wygląda na porządny sprzęt

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze do wątróbki to mnie ciężko przekonać, ale do piekarnika to i owszem! Mój jest inny 😜

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadłabym takie danie z chęcią :-)A piekarnik wygląda na porządny :-)

    OdpowiedzUsuń