środa, 15 lipca 2020

Rogaliki drożdżowe z malinami i recenzja deski

     Niedawno odkryłam cudowny sklep Sto desek z deskami ale nie takimi całkiem zwykłymi. To solidne, często grube na 4 cm deski wykonane z dębowego drewna. Solidne, wykonane z drewna I klasy. Przy tej grubości nie ma możliwości jej zniekształcenia. Dużym udogodnieniem są boczne wgłębienia pełniące rolę uchwytów. Podobnej deski nie widziałam w żadnym innym sklepie. Doskonała do "dużych przedsięwzięć" ;) typu pierogi gdy potrzeba dużo miejsca a nawet do rozbiórki mięsa. Ja zrobiłam na niej pyszne rogaliki i wreszcie ciasto przy rozwałkowywaniu dużego koła nie zwisało mi z deski ;) Moja deska jest dostępna tutaj ale w sklepie dostępne są nie tylko deski ale też stołki, półki, oleje do konserwacji drewna, a nawet podkłady do tortów.
Rogaliki na suchych drożdżach ze świeżymi malinami, delikatne, miękkie, nie czerstwiejące.
Bardzo polecam!


porcja na ok.24 szt.:
1 saszetka suchych drożdży
50 g cukru
150 ml mleka
1 jajko
60 g rozpuszczonego masła
350 g mąki pszennej
80 g miękkiego masła do smarowania rozwałkowanego ciasta
2 czubate łyżki cukru do posypania ciasta
ok. 200 g (48-72 szt.) malin
cukier puder do posypania upieczonych rogalików

Do miski wsypać drożdże i cukier, zalać ciepłym ale nie gorącym mlekiem, wymieszać. Dodać jajko, rozpuszczone masło i mąkę, wyrobić jednolite ciasto. Odstawić w ciepłe miejsce na ok. 1 godzinę.
Wyrośnięte ciasto wyłożyć na podsypaną mąką deskę, podzielić na dwie części. Rozwałkować na koła o średnicy ok. 35 cm, podzielić na 12 trójkątów. Posmarować miękkim masłem (40 g na jedno koło), posypać cukrem. Na szerszy koniec trójkątów ułożyć po 2-3 świeże maliny, zawinąć w rogaliki. Odstawić na ok. 20 minut do wyrośnięcia. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180C, piec ok. 20 minut. Upieczone można posypać cukrem pudrem.

3 komentarze: