czwartek, 25 marca 2021

Wegetariański a la tażin

     Potrawa a la tażin, nie idealnie odwzorowana wg oryginalnego przepisu ani nie przygotowana w specjalnym naczyniu. Jakklwiek dobrze smakuje oryginał, tak i mój przepis nam smakował :) Sama go skomponowałam wg opisu kogoś kto mi opisywał tę potrawę. Bardzo ciekawy jest tu dodatek suszonych moreli które radziłabym nie pomijać. Można dodać też mięso, jednak ja z niego zrezygnowałam. Polecam!

Potrawę przygotowałam w garnku MARBURG CS Kochsysteme dostępnym w sklepie Cookin .

Wykonany jest z kutego aluminium pokrytego nieprzywierającą powłoką pozbawioną metali ciężkich oraz bez PFOA i APEO - szkodliwych substancji chemicznych występujących w tradycyjnych naczyniach kuchennych.

PFOA oznacza kwasy perfluorooktanowe które są wykorzystywane do produkcji teflonu. jest on szkodliwy dopiero wtedy gdy uszkodzi się jego powłokę lub zbyt mocno przegrzeje - powyżej 260C co wcale nie jest takie trudne jak się wydaje. Lepiej jest więc kupić garnek wolny od tych substancji i wydać niewiele więcej niż za "zwyczajny" garnek i spać spokojnie że je się zdrowo :)

Szeroki, niezbyt wysoki garnek posiada nie nagrzewające się uchwyty. W komplecie z garnkiem jest szklana pokrywka z zaworem parowym.

Choć jest przeznaczony do kuchenek indukcyjnych, równie dobrze można stosować go na innych źródłach ciepła. Ja gotuję na gazowej kuchni.

Jestem bardzo zadowolona z użytkowania tego garnka , teraz jest w promocyjnej cenie :) Z tej serii są jeszcze inne wielkości, i mniejsze i większe oraz świetna patelnia :)


porcja dla 4-5 osób:

500 g ziemniaków

200 g marchewki

500 ml wody

1 cukinia (400 g)

pół czerwonej papryki

2 duże pomidory

1 duża cebula 

2 duże ząbki czosnku

5 suszonych moreli

2 łyżki oleju

1 łyżeczka słodkiej papryki

pieprz z kolendrą

1/4 łyżeczki ostrej papryki

1/4 łyżeczki imbiru

1/2 łyżeczki suszonej natki pietruszki

sól

Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę, marchewkę pokroić w plasterki. Przełożyć do garnka, zalać wodą, posolić, gotować 10 minut.

Pokroić: cukinię na ćwierć plasterki,  paprykę w krótkie paski, pomidory w kostkę, morele na 8 części. Cebulę pokroić w drobną kostkę, usmażyć na złoty kolor. Wszystko dodać do garnka, przecisnąć przez praskę czosnek, wymieszać. Doprawić papryką, solą, imbirem, natką, dusić jeszcze ok. 10 minut.

1 komentarz: