piątek, 16 listopada 2018

Kakaowa szarlotka z bezową pianką

     Chyba najlepsza szarlotka jaką jadłam, zupełnie inna od tych które robiłam. Może dziwne ale wcześniej nie robiłam szarlotki na kakaowym cieście. Miękkie kakaowe ciasto i delikatna bezowa pianka w połączeniu z jabłkami jest wprost przepyszne!
ciasto:
5 żółtek
150 g miękkiego masła
3 zaokrąglone łyżki cukru
2 czubate łyżki kakao (30 g)
220 g mąki pszennej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

Do miski wsypać mąkę, dodać miękkie masło, żółtka, cukier, kakao i proszek do pieczenia, zagnieść jednolite ciasto. Ciasto podzielić na 4 części. Jedną z nich włożyć do zamrażarki, resztę wyłożyć na dno prostokątnej formy o wymiarach 32x21 cm, wyrównać małym wałeczkiem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180C, piec ok. 18 min.

warstwa jabłkowa:
900 g jabłek
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

Jabłka obrać, podzielić na ćwiartki, pokroić w bardzo cienkie plasterki. Do jabłek dodać cukier, cukier waniliowy i mąkę ziemniaczaną, wymieszać. Wyłożyć na podpieczony spód, wyrównać i delikatnie docisnąć.

piana:
5 białek
3/4 szklanki cukru
50 ml oleju
1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej

Białka ubić z cukrem na sztywną pianę, dodać olej i mąkę ziemniaczaną, krótko zmiksować. Wyłożyć na wierzch jabłek, wyrównać. Na wierzch zetrzeć na tarce o dużych oczkach pozostałą część ciasta. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170C, piec ok. 50 minut

1 komentarz:

  1. A wiesz Dorotko, że też ostatnio myślałam o tym ,że szarlotki na kakaowym cieście jeszcze nie robiłam,ale u mnie skończyło się na myśleniuba Ty masz wspaniałą szarlotke!

    OdpowiedzUsuń