poniedziałek, 28 stycznia 2019

Kurczak curry z owocami

     Od dawna unikałam gotowych przypraw typu "jarzynka" bo kojarzyły mi się z mieszanką suszonych jarzyn z dodatkiem wzmacniaczy smaku. Zmieniłam zdanie gdy przeczytałam skład  Vegety Natur. Ostatnio użyłam jej do kurczaka curry w wersji lekko słodkiej. Połączyłam w tej potrawie smak słodkich owoców z pikantną papryką. To naprawdę bardzo smaczne danie :) Ja podałam go z naturalnym ryżem.

400 g polędwiczek z kurczaka
sok z 1 pomarańczy
2 łyżeczki soku z limonki lub z cytryny
1/2 łyżeczki pieprzu cytrynowego
1/2 łyżeczki curry
1/2 łyżeczki ostrej papryki
2 łyżeczki sosu sojowego
2 płaskie łyżeczki Vegety 
1 łyżka masła
2 jabłka
2 banany
1/2 szklanki śmietanki kremówki 30%
szczypiorek

Kurczaka pokroić w kostkę posypać Vegetą, doprawić pieprzem cytrynowym, curry i ostrą papryką, wymieszać. Do miski wlać sok z pomarańczy, sok z limonki lub z cytryny i sos sojowy, wymieszać, zalać kurczaka, odstawić na ok pół godziny.
Na patelni rozpuścić masło, dodać kurczaka wraz z zalewą, obsmażyć.
Jabłka obrać, pokroić w dużą kostkę a banany w półplasterki. Owoce dodać do mięsa, dusić pod przykryciem kilka minut aż jabłka staną się miękkie. Wlać śmietankę, zagotować. Podawać z ryżem lub z pieczywem i posypanym po wierzchu szczypiorkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz