czwartek, 17 grudnia 2020

Zakwas z buraków czerwonych i żółtych

     Dotychczas jeździłam na Święta do rodziców i to oni robili barszcz czerwony. Ja odpowiadałam za ciasta :) W tym roku pierwszy raz zrobiłam zakwas dla swojej rodziny. Już wstawiłam go do lodówki ale robi się go 5-6 dni więc spokojnie jeszcze zdąży się zrobić :) Spróbowałam go zrobić z mieszanych buraków - czerwonych i żółtych (są chyba bardziej słodkie od czerwonych). Po ukiszeniu wszystkie zrobiły się czerwone a zakwas miał piękny rubinowy kolor :)



60 dag buraków czerwonych i żółtych (pół na pół)

1 płaska łyżka soli

2,5 szklanki przegotowanej i ostudzonej wody

2 listki laurowe

3 ziarnka czarnego pieprzu

2 ziarnka ziela angielskiego

2 ząbki czosnku

1 łyżka soku z kiszonych ogórków


Buraki obrać, pokroić w cienkie plasterki . Do wyparzonego słoika włożyć obrany czosnek, ziele angielskie, pieprz i liście laurowe oraz buraki.

W przegotowanej wodzie rozpuścić sól, dodać sok z kiszonych ogórków, wymieszać, zalać buraki. Słoik przykryć podwójnie złożoną gazą, zawiązać ją by nie spadła.

Odstawić w ciepłe miejsce na ok. 5-6 dni. Po tym czasie przecedzić, zalać do słoika, wstawić do lodówki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz