poniedziałek, 28 października 2013

Chleb tostowy

     Wspaniały, przepyszny, prosty. Świetny na ciepło z dżemem lub serem. Na drugi dzień utrzymuje świeżość. Dobrze sprawdza się również do zrumienienia kanapek w tostownicy. Ten chleb tostowy jest najlepszy jaki dotychczas jadłam, dużo lepszy od sklepowego. Przepis, trochę zmodyfikowany, wzięłam stąd .

20 g świeżych drożdży
250 ml ciepłej wody
350 g mąki pszennej tortowej, typ 450
50 g mąki kukurydzianej lub BŁYSKAWICZNEJ kaszki manny
1 łyżka cukru
1 łyżeczka soli
50 ml oleju

Drożdże rozpuścić w ciepłej (nie gorącej) wodzie. Dodać mąkę pszenną, mąkę kukurydzianą, cukier, sól i olej. Wyrobić na jednolite ciasto. Zostawić do wyrośnięcia na ok. 30 minut. Przełożyć do formy keksowej o wymiarach 28 x 9 cm (mierzone po dnie). Zostawić do wyrośnięcia ok. 30 minut. Piec ok. 30- 35 minut w 200°C. Studzić na kratce. 


13 komentarzy:

  1. Taki domowy chleb smakuje o wiele lepiej niż sklepowy, który przypomina gumę :) Jest też o wiele zdrowszy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie i na pewno tak samo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha! Podoba mi się jego struktura :)

    OdpowiedzUsuń
  4. prosty i pyszny nic tylko brać się do pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękny tostowy chlebek! zrobię może jutro bo mnie zaintrygował :) zwykle piekłam taki z mlekiem w proszku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. tostowy uwielbiam! Wsadzić do tostera i pyszne śniadanie gotowe <3 Ale wolę pełnoziarnisty lub razowy, zaś te nie chcą tak rosnąc :(

    OdpowiedzUsuń
  7. jestem za każdą wariacja chleba jesli jest zrobiony w domku:)

    OdpowiedzUsuń
  8. upiekłam :) rewelacyjny! nie kruszy się i jest sprężysty :) upiekę go jeszcze nie raz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi też się ten chleb bardzo spodobał i też wrócę do niego jeszcze nie raz :)

    OdpowiedzUsuń
  10. PRZEPYSZNY!!!!! Piekłam go już kilkanaście razy.... sprawdza się nie tylko jako tostowy. Moja córka uwielbia go do kanapek, dlatego gdy tylko się kończy piekę następny.... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Chlebek ten piekłam już kilka razy i zawsze wychodzi rewelacyjnie, pyszny, mięciutki i długo zachowuje świeżość. Ja użyłam kaszy manny. Dziękuję za przepis i na dowód zostawiam link:
    http://joannas55.blogspot.com/2015/10/chlebek-tostowy-z-grysikiem.html

    OdpowiedzUsuń