piątek, 18 października 2013

Trójsmakowa chałka

     Gdy nie możemy zdecydować się na konkretny smak ciasta drożdżowego, najlepiej połączyć wszystkie smaki w jedno.Chałka z trzech różnych ciast drożdżowych: kakaowym, makowym i bez dodatków. Puszysta, lekka i bardzo smaczna. Mój autorski przepis :)



350 g mąki
25 g świeżych drożdży
1/2 szklanki mleka
2 czubate łyżki cukru
50 g masła
2 jajka
szczypta soli
1 łyżka suchego maku
1 łyżka kakao

Drożdże pokruszyć do miski, zalać ciepłym (nie gorącym) mlekiem, dodać cukier i sól, wymieszać do rozpuszczenia składników. Dodać, jajka, rozpuszczone i ostudzone masło i mąkę. Zagnieść gładkie ciasto. Podzielić na 3 równe części. Do jednej dodać łyżkę maku, zagnieść do jego równomiernego rozprowadzenia. Do drugiej części dodać łyżkę kakao, zagnieść do uzyskania jednolitego w kolorze ciasta. Z każdej części uformować wałek o długości ok. 25 cm. Ułożyć je równolegle do siebie na blasze do pieczenia wyłożonej papierem. Zlepić wszystkie razem na samym początku (patrz zdjęcie 4). Zapleść warkocz. Zlepić na samym końcu. Zostawić do wyrośnięcia ok. 30- 40 minut. Piec ok. 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 180°C. Ostudzić na kratce.






25 komentarzy:

  1. Wygląda fantastycznie! Jestem pełna podziwu!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajny pomysł, ślicznie wygląda taka trójsmakowa, trójkolorowa chałka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ pięknie wygląda, gratuluję pomysłu ;-) na pewno jest pyszna

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł! Kakaowego drożdżowego jeszcze nie robiłam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaka ona śliczna! Ale nabrałam ochoty na chałkę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Aaa! Prawdziwe cudo :) Chałkę już zwyczajną, solo, uwielbiam, a co dopiero mieć taką i jeszcze szklankę gorącego mleka do tego...

    OdpowiedzUsuń
  7. WOW !!! Aż brak słów! Mistrzostwo!

    OdpowiedzUsuń
  8. GENIALNA DROŻDŻÓWA !!!
    Jesteś wielka :):)
    Będę się inspirować Twoim przepisem ... już mi się marzy taka trójsmakowa buła w wersji niesłodkiej ... będę eksperymentować :)
    pozdrawiam serdecznie ...

    OdpowiedzUsuń
  9. jacie! Aleś to zrobiłą! Przed upieczeniem-wygląda suuuper :D Normalnie baaajer ;) i jak się ją je, haha, to też można 3 nadzieniami :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda świetnie! Szczególnie ten kakaowy paseczek mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pieknie wyglada, wspaniały pomysł na wzbogacenie smaków ciasta drożdżowego, takie "trzy w jednym" , to jedyna prawda (niemarketingową mam na myśli)

    OdpowiedzUsuń
  12. Że też mi nigdy na myśl nie przyszedł taki pomysł... Fajnie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo efektowna! :)
    Tez kiedys myslalam nad zrobieniem kakaowej drozdzowki- brzmi cudownie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny, oryginalny pomysł. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  15. Fantastyczny pomysł! Do wyboru do koloru :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł! no i wygląda rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. wow, tego jeszcze nie widziałem :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Prezentuje się bajecznie, przekrój rewelacyjny.

    OdpowiedzUsuń
  19. Następny super pomysł :) Taką chałkę to mój syn by jadł i jadł :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Do jasnego ciasta dodałem troszkę kurkumy . Efekt jeszcze lepszy. A chała pyszna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Dodatek kurkumy to świetny pomysł, nie dość, że ładnie barwi to jest dodatkowo bardzo zdrowa!

      Usuń