piątek, 21 lutego 2014

Rogaliki listkowe

     Pyszne, niezbyt skomplikowane rogaliki z ciasta przypominającego smakiem i wyglądem ciasto francuskie. Kruche, lekko rozwarstwiające się ciasto listkowe z dodatkiem drożdży nie wymaga wielogodzinnej pracy, robi się je w ciągu kilkunastu minut. Przepis zaczerpnęłam stąd .



16 sztuk:
300 g mąki pszennej
15 g świeżych drożdży
1 jajko
150 ml mleka
1 łyżeczka cukru
szczypta soli

50 g miękkiego masła
dowolne nadzienie- gęsty dżem, marmolada, krem czekoladowy

Glazura:
1 czubata łyżka cukru pudru
1 łyżka wody

Drożdże pokruszyć do miski, zalać mlekiem, wymieszać do ich rozpuszczenia. Dodać cukier, sól, mleko, jajko i mąkę. Wyrobić jednolite ciasto. Podzielić na 8 równych części. Z każdej z nich uformować okrągłe bułeczki. Każdą bułeczkę rozwałkować na koło o średnicy ok. 11 cm (może być trochę większe). Miękkie masło podzielić na 7 części. Na rozwałkowany blat ciasta rozsmarować łyżeczką 1 część masła, przykryć drugim blatem ciasta, znów posmarować masłem, postępować tak aż do wyczerpania składników. Wierzchu nie smarujemy masłem! Ułożony, wysoki, stos z ciasta i masła rozwałkować wałkiem na duże koło o średnicy ok. 41 cm. Nożem pokrajać koło na 18 równych trójkątów. Z szerszej strony trójkątów ułożyć dowolne nadzienie. Zwijać od strony nadzienia. Zwinięte rogaliki ułożyć na blasze do pieczenia, zostawić na ok. 1/2 godziny do wyrośnięcia. Posmarować cukrem pudrem rozpuszczonym w wodzie (w razie potrzeby dodać jeszcze kilka kropli wody więcej). Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 C, piec ok. 20 minut.





Rogale i rogaliki

27 komentarzy:

  1. wyglądają rewelacyjnie, mniam:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat sobie dzisiaj myślałam, żeby zrobić rogaliki, tylko nie miałam jeszcze pomysłu jakie. Włączam komputer i widzę bardzo ciekawy przepis u Ciebie! :) Zaraz wyjmę masło z lodówki i spróbuję zrobić. Rozumiem, że ciasto wcześniej nie trzeba odstawiać do wyrośnięcia, wyrastają tylko same rogaliki te pół godziny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wyrastają same rogaliki. Moje masło nie było, jak widać na zdjęciu bardzo miękkie. Dało się je rozsmarowywać ale wyjęte było z lodówki na ok. 1-1,5 godziny przed pieczeniem

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za podpowiedzi :) Dam znać, jak się udały :)

      Usuń
    3. Robiłam już trzy razy! Przepis świetny, polecam :)

      Usuń
    4. Bardzo się cieszę! Nam też bardzo smakowały i wrócę do nich niejeden raz!

      Usuń
  3. Piękne, piękne, piękne!

    OdpowiedzUsuń
  4. They look lovely, thank you for making them.:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Dorotko te rogaliki wyglądają mega smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześliczne :) I muszą smakować wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dawno nie piekłam rogali .... a zjadłabym! i to nie jednego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale świetnie wyglądają! :) muszę podrzucić ten przepis mojej Mamie, ostatnio co sobotę wyrabia rogaliki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo apetyczne! na pewno je zrobię bo takie wypieki lubimy całą rodzinka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały sposob ,kupuje go!
    Jestem fanką ciasta drożdżowego , wkrótce też zamieszczę u siebie fajny sposob na rogaliki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis bardzo fajny, muszę go koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. dawni nie robiłam rogalików :) az nabralam ochoty

    OdpowiedzUsuń
  13. ale piekne i pewnie smakuja obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczny przepis! Rogaliki wyglądają idealnie ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. A czy rogaliki można przed pieczeniem posmarować jajkiem zamiast lukrem

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie dzisiaj upiekłam i na szczęście 2 porcje bo wyszły bardzo smaczne.Nowy przepis na rogaliki rewelacyjny.Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam czy jak zrobimy stos z tych kółeczek to potem wszytskie razem wałkujemy u robimy jeden duży czy każdy z osobna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wszystkie razem układamy w stosik i dopiero całość wałkujemy

      Usuń