środa, 20 lipca 2016

Serniczki z poziomkami

     Są jeszcze poziomki? Jeśli tak to proponuję zrobić z nich małe serniczki z poziomkami i białą czekoladą, są pyszne :) Muszę się przyznać że pierwszy raz piekłam ciasto z poziomkami, wstyd! Teraz już wiem że można i warto :)


porcja na ok. 8 serniczków:
250 g mielonego białego sera
2 duże jajka
1/4 szklanki cukru
1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
ok. 150 g poziomek
ok.6 kostek białej czekolady

Do miski wyłożyć ser, jajka, cukier i mąkę ziemniaczaną, krótko zmiksować. Wyłożyć do silikonowych foremek na muffinki włożone w metalową formę do pieczenia muffinek. Na wierzch ułożyć poziomki. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180C i zaraz przykręcić do 160C, piec ok. 30 minut (do ścięcia się środka). Na gorące serniczki posypać drobno posiekaną białą czekoladę.

4 komentarze:

  1. Oj zjadłabym poziomek, lata świetlne nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyłączam się do słów Oli,też od lat nie widziałam poziomek. Nawet dzisiaj z mężem na ten temat rozmawialiśmy, że nigdzie od kilku lat na straganach nie widzieliśmy poziomek. Na tyle na ile pamiętam ich smak,domyślam się, że serniczki są bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też zatęskniłam za poziomkami, tak dawno nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam poziomki! Takie serniczki to musiała być czysta rozkosz :)

    OdpowiedzUsuń