sobota, 17 czerwca 2017

Truskawkowe zawijaski z płatkami

     Drożdżowe bułeczki na pyszne śniadanie :) Wszystko dzięki inspiracji płatków Lubelli Corn Flakes Kakao i Miód. Skorzystałam z połączenia kakao i miodu w swoich bułeczkach. Miód dodałam do truskawek - nieziemskie smaki!  Rozwałkowane ciasto w połowie podsypałam kakao i pokruszonymi płatkami. Zawinęłam i ułożyłam je jedna obok drugiej. Wspólne śniadanie - odrywanie bułeczek z jednej całości, bo #zrodzinąnajlepiej :)




ciasto:
300 g mąki pszennej
70 g cukru
20 g świeżych drożdży
125 ml mleka
szczypta soli
1 duże jajko
50 g rozpuszczonego masła
2 łyżki (20 g) mleka w proszku
1 łyżeczka cukru waniliowego

do środka:
1 szklanka płatków
1 płaska łyżka kakao
200 g truskawek
2 płaskie łyżki miodu

Do miski pokruszyć drożdże, posypać cukrem, rozetrzeć łyżką do uzyskania płynnej konsystencji. Wlać ciepłe mleko, wymieszać. dodać sól, jajko, rozpuszczone masło, cukier waniliowy, mąkę i mleko w proszku, wyrobić jednolite ciasto. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Wyłożyć na podsypaną mąką deskę, rozwałkować na prostokąt o wymiarach ok. 30x43 cm. Na połowę ciasta rozsypać kakao o pokruszone płatki. Na drugą połowę wyłożyć pokrojone w ćwierćplasterki truskawki wymieszane z miodem. Zawinąć w rulon, zaczynając od strony z truskawkami. Pokroić w 11 plastrów. Ułożyć blisko siebie w formie do pieczenia. Odstawić na ok. 10 min. do lekkiego wyrośnięcia. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180C, piec ok. 25-30 minut.


Odkryj autentyczny smak natury

1 komentarz: