poniedziałek, 24 lipca 2017

Drożdżowy kwiatek z mieszanymi owocami lata

     Najlepsze drożdżówki! Bardzo puszyste, w sam raz słodkie, nie suche i nie "kleiste". Nie mogłam się zdecydować z jakimi owocami będą więc użyłam do nich 4 rodzaje: czerwone i czarne porzeczki, jagody i agrest. Po upieczeniu okazało się że teraz trudno się zdecydować z jakimi owocami chcę zjeść drożdżówkę, w końcu nie skończyło się na jednej ;)



ciasto:
20 g świeżych drożdży
50 g cukru
300 g mąki pszennej
1 jajko
100 ml mleka
3 łyżki oliwy
1 łyżka płynnego miodu

nadzienie:
ok. 1/3 szklanki czerwonych porzeczek
ok. 1/3 szklanki czarnych porzeczek
ok. 1/3 szklanki jagód
ok. 1/3 szklanki agrestu

Do miski pokruszyć drożdże, posypać cukrem, odstawić na ok. 2 minuty. Rozetrzeć łyżką do uzyskania płynnej konsystencji. Wlać mleko, wymieszać. Dodać oliwę, płynny miód, jajko i mąkę, wyrobić jednolite ciasto. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę. Wyłożyć na podsypaną mąką deskę, podzielić na 8 równych części. Każdą z nich formować na kształt bułeczki. Układać w okrągłej formie. W każdej drożdżowej kulce wgnieść palcami lub małą szklaneczką dołek. Układać owoce. Odstawić do wyrośnięcia na ok. 15-20 minut. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180C, piec ok. 25 minut. Gorące polać lukrem.

lukier:
3/4 szklanki cukru pudru
1 łyżka wody

Do cukru pudru wlać wodę, rozetrzeć łyżką do uzyskania gęstego lukru. W razie potrzeby dodać kilka kropel wody (dodawać ostrożnie żeby lukier nie zrobił się zbyt rzadki).

4 komentarze:

  1. Jak ja uwielbiam takie smakowitości ;) wyglada obłędnie ;) moje ukochane owoce ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś pysznego, ostatnio u nas wszelkie wypieki drożdżowe królują wiec pomysł zapisuje

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też by się na jednej nie skończyło, jestem pewna! ;)

    OdpowiedzUsuń