wtorek, 21 września 2021

Aroniowa delicja

     Najlepsze ciasto z aronii! Ogólnie nie przepadam za aronią ale spróbowałam ją wykorzystać do ciasta. Jestem zaskoczona rezultatem. Ciasto wyszło pyszne, wszyscy jedli ze smakiem :) W smaku nie czuć cierpkości aronii mimo że jej nie przemroziłam przed uzyciem. Dla złagodzenia smaku do aronii dodałam gruszki a masę owocową zagęściłam mąką. Kruche ciasto, masa aroniowo-gruszkowa i beza - to połaczenie Wam posmakuje :)


ciasto:

200 g mąki pszennej

60 g cukru

100 g miękkiego masła

1 zaokrąglona łyżeczka proszku do pieczenia

4 żółtka

Do miski wsypać mąkę, dodać miękkie masło, cukier, proszek do pieczenia i żółtka, wyrobić jednolite ciasto. Wyłożyć na dno blaszki o wymiarach 21x32 cm, 


warstwa z aronii

600 g aronii

2 duże gruszki

1/4 szklanki wody

1 szklanka cukru

1 mocno czubata łyżka mąki pszennej

Aronię podlać wodą, gotować ok. 30 minut mieszając od czasu do czasu. Gruszki obrać, pokroić na cienkie plasterki, dodać razem z cukrem do aronii. Gotować razem ok. 10 minut. Wsypać mąkę, zmiksować blenderem (nie musi być bardzo dokładnie). 

Odstawić na ok. 3-5 minut do lekkiego ostudzenia, wyłozyć na surowe ciasto, równomiernie rozprowadzić na całej powierzchni, Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180C, piec ok. 20-25 minut.


beza:

4 białka

200 g cukru

1 czubata łyżeczka mąki ziemniaczanej

Białka ubić z cukrem na sztywną pianę, wsypać mąkę ziemniaczaną, krótko zmiksować. Wyłożyć na upieczone ciasto z aronią, wyrównać. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170C, piec ok. 40 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz