środa, 12 grudnia 2012

Muffinki adwentowe

     Te muffinki  nawiązują swoją dekoracją do okresu adwentu, choć równie dobrze można uznać je za bożonarodzeniowe. Ciasto jest śmietankowe, a polewa konsystencją przypomina żelki. Świeczki zrobiłam z rurek, które oblałam czekoladą.

Muffinki adwentowe
Ciasto (12 muffinek):
2 jajka
1/2 szklanki cukru
10 dag masła
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
aromat śmietankowy

Z białek i cukru ubić sztywną pianę. Dodać rozmącone żółtka, delikatnie wymieszać. Wsypać mąkę i proszek oraz rozpuszczone i wystudzone masło, wymieszać. Wlewać do foremek do muffinek do 3/4 wysokości. Piec ok 25 minut w 180°C. Wystudzić. Muffinki dobrze jest nasączyć wodą z cukrem i alkoholem.

Polewa żelkowa:
1/2 szklanki śmietany
1/2 szklanki cukru
1/4 kostki masła
1 galaretka o dowolnym smaku (ja dałam truskawkową)

Wszystkie składniki  włożyć do garnka, gotować ciągle mieszając przez 5 minut. Lekko ostudzić, smarować babeczki jeszcze letnią masą. Dowolnie dekorować.

Muffinki adwentowe

Moja dekoracja:
rurki waflowe nadziewane pokrojone na 4 części
biała czekolada do oblewania rurek i do rysowania płomieni
3 kostki gorzkiej czekolady do rysowania knota świecy  

3 komentarze:

  1. Kreatywność to podstawa! :) Pięknie podane!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaa i polewa żelkowa bardzo interesująca ;>

    OdpowiedzUsuń
  3. Tę polewę używałam dotychczas do przekładania wafli,bardzo smakuje ona dzieciom które lubią żelki.

    OdpowiedzUsuń