czwartek, 13 grudnia 2012

Pierniczki świąteczne

   Bardzo kruche, ale wcale nie twarde pierniczki, które nie wymagają leżakowania. Można je jeść jeszcze ciepłe bez ryzyka utraty zębów. Oprócz walorów smakowych mają tę zaletę, że można odbijać w nich wzorki. Wyobraźnia dzieci ma tutaj pole do popisu, na zdjęciu widać dzieło mojej córci- gwiazdki z buźkami emotikonów. Dla ambitnych nadają się do oznaczania prezentów zamiast zwykłych karteczek.
Przepis zaczerpnęłam ze strony Stylowi
Pierniczki świąteczne
Ciasto:
1/2 kostki masła
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki miodu
2 łyżeczki octu
1 jajko
3 szklanki mąki
1/2 łyżeczki sody
1 łyżeczka przyprawy do piernika
1/4 łyżeczki soli

W rondelku zagotować, ciągle mieszając, masło, cukier, miód i ocet. Ostudzić. Dodać resztę składników i wyrobić ciasto. Może się wydawać trochę luźne, ale wstawiamy go do lodówki na 1 godzinę. Po tym czasie ciasto jest gotowe do wałkowania i wykrawania, można także odbijać wzorki. Piec 7-9 minut w 180°C. Trzeba uważać żeby pierniczki się nie spaliły!
Pierniczki świąteczne

4 komentarze:

  1. Ha ha :) jakie wypasione gwiazdki z mordkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis wydaje się być w sam raz na nadchodzące Święta :)
    Mam jednak pytanie-ile mniej więcej wychodzi pierniczków z podanych składników?--w tym roku mam zamiar udekorować choinkę właśnie pierniczkami i dlatego tak nurtuje mnie ich ilość :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie nie pamiętam ile wychodzi pierniczków ale myślę, że ok. 25-30 szt. średniej wielkości. Zapraszam niebawem na moje nowe, nie potrzebujące leżakowania, niezwykle dekorowane pierniczki na moim blogu :) Może pod koniec przyszłego tygodnia?

      Usuń