poniedziałek, 10 grudnia 2012

Rolada jabłkowa

     Na święta często pieczemy szarlotki. Może ktoś skusi się na inną formę tego ciasta, bardziej odświętną- roladę. Robi się ją bardzo łatwo i szybko, bo piecze się razem z nadzieniem jabłkowym. Smakuje wyśmienicie. Zamiast jabłek można też piec z gotową masą makową, ja jednak wolę wersję z jabłkami. Przepis, po lekkiej modyfikacji, zaczerpnięty od teresap ze strony smaczny.pl.
Rolada jabłkowa
Nadzienie jabłkowe:
5 dużych jabłek
3 czubate łyżki cukru
płaska łyżeczka cynamonu

Jabłka zetrzeć na tarce o dużych oczkach, dodać cynamon, wymieszać. Cukier dodać i wymieszać przed samym nałożeniem na blachę żeby jabłka nie puściły soku.

Ciasto biszkoptowe:
4 jajka
1/2 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Ciasto robi się podobnie jak zwykły biszkopt. Białka ubić z cukrem. Dodać rozmącone żółtka, wymieszać. Wsypać proszek do pieczenia, mąkę i delikatnie wymieszać.
Na dużą blachę do pieczenia, tą która jest dołączona do piekarnika, wyłożyć papier do pieczenia, na to wyłożyć nadzienie jabłkowe, wyrównać, wylać ciasto biszkoptowe, wyrównać. Piec na złoty kolor, ok. 30 minut w 180°C.

Rolada jabłkowa

Po upieczeniu jeszcze ciepły biszkopt przykrywamy ściereczką, nakładamy kratkę z piekarnika i odwracamy.
Rolada jabłkowa

Zdejmujemy blachę do pieczenia, papier do pieczenia, wyjmujemy od spodu kratkę. Zwijamy dłuższą stroną biszkoptu. Zostawić do całkowitego ostudzenia. Polać dowolną polewą lub posypać cukrem pudrem. Wykonanie jest zdecydowanie łatwiejsze niż ten opis, nie zniechęcajcie się, efekt końcowy jest wspaniały.

16 komentarzy:

  1. Robiłam - smakuje pysznie. Dzięki za przepis :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, zawsze zastanawiałam się jak zrobić taką roladę, ale nigdy sama nie spróbowałam. Tylko spoglądałam rozmarzona na rolady w cukierniach ;) Skutecznie mnie zmotywowałaś, dzięki! Dopiszę to ciasto do listy wypieków na ten rok :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny blog i fajne przepisy, dołączam do obserwatorów, pozdrawiam serdecznie :)))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie piecze mi się biszkopt.. Minęło już 15 minut, a on już wygląda na gotowy. Jest też bardzo wysoki, nie wiem czy uda mi się go tak ładnie zawinąć. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może twój piekarnik mocniej grzeje i szybciej piecze, najlepiej sprawdzić patyczkiem, jeśli jest suchy, biszkopt jest już gotowy.

      Usuń
  5. Napisz koniecznie jak się udał. Za pierwszym razem też się bałam jak się zwinie. Jeśli pieczesz na dużej blasze dołączonej do piekarnika i zwiniesz od szerszej strony to na pewno ci się uda. Do pokrojenia rolady trzeba zaczekać aż całkowicie ostygnie i stężeje, to trwa kilka godzin. Odezwij się jak wyszło, trzymam kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda bosko:) i zapewne tak samo smakuje:) jeszcze nigdy nie robiłam sama rolady bo szczerze mówiąc bałam się, że mi nie wyjdzie:) Twoja wygląda jak z cukierni:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Własnie piekę swoją pierwszą w życiu roladę ,właśnie z tego przepisu mam nadzieję że wyjdzie .Dzięki za przepis i życzę wszystkim udanych wypieków.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super wygląda bardzo dobra Robiłam i wcale nie jest pracochłonna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. robilam taka rolade jest bardzo dobra

    OdpowiedzUsuń
  10. nie robiłam nigdy - kiedyś kupiłam była pycha- odważę się i zrobię wg.Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzisiaj robiłam wyszedł pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  12. rewelacja!!!! takiego pysznego ciasta jeszcze nie jadłam!palce lizać!!!!dziekuję za przepis, pozdr

    OdpowiedzUsuń
  13. jest pyszne i jak twierdz autorka- naprawdę nie jest trudne do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rolada cudowna!!! Za pierwszym razem wyszla mi perfekcyjnie. Lepiej niz pozniej ;) Od tego czasu robilam juz wiele razy, zawsze z tego przepisu. Wlasnie sie piecze po raz kolejny :)

    OdpowiedzUsuń