środa, 10 lipca 2013

Ciasto jagody ze śmietanką bez śmietanki

     Uwielbiam jeść jagody z cukrem i słodką śmietanką ( 12% ) w związku z tym spróbowałam zrobić ciasto ( bez pieczenia ) które w smaku przypominałyby mi ten pyszny deser. Z efektu byłam bardzo zadowolona :)

 paczka podłużnych biszkoptów ( można też upiec cienki biszkopt )

1 puszka (ok. 500 ml ) mleka zagęszczonego słodzonego
500 ml mleka zagęszczonego niesłodzonego
1 i 1/2 - 2 szklanki jagód
2 opakowania żelatyny deserowej ( nie reklamuję ale polecam, jest lepsza niż tradycyjna żelatyna, nie robią się grudki)

Na dno formy o wymiarach  25 x 21 cm lub do tortownicy 24 - 26 cm wyłożyć biszkopty.
Żelatynę przygotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu (polecam deserową chociaż nic z tego nie mam, ale odkryłam ją niedawno i jestem nią zachwycona gdyż nie ma możliwości by po jej dodaniu zrobiły się grudki). Mleko zagęszczone słodzone i mleko zagęszczone niesłodzone wymieszać ze sobą, wlewać przygotowaną żelatynę cały czas przy tym miksując. Dodać jagody, wymieszać łyżką. Odstawić na 2- 3 minuty aż zacznie lekko gęstnieć. Pierwsze łyżki kremu nakładać ostrożnie na środki biszkoptów by je lekko obciążyć i żeby nie wypłynęły na wierzch. Odstawić na chwilę do lodówki, powoli wyłożyć resztę kremu. Odstawić do schłodzenia. 

15 komentarzy:

  1. świetnie wygląda:) ciekawi mnie jak smakuje ta śmietana bez śmietanki:D:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta pianka wygląda, jak taka leciutka chmurka, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, wygląda słodziutko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł! Taka chmurka z zagęszczonego mleka musi być pyszna!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjnie wygląda. Jeszcze nie odkryłam takiej żelatyny, koniecznie muszę poszperać w sklepie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żelatyna deserowa wyprodukowana jest przez pewnego doktora ;)

      Usuń
  6. Ale fajne ciasto, już widzę je też z innymi owocami, a ta żelatyna do poszukania bo nie zwróciłam na nią uwagi:)

    OdpowiedzUsuń
  7. lato jagodami pachnące :) oj pysznie to wygląda !

    OdpowiedzUsuń
  8. jak pianka :) wygląda tak delikatnie

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto wygląda rewelacyjnie, a pomysł świetny :))

    OdpowiedzUsuń
  10. jaki kolor <3
    ps: dziękuję za udział w jagodowo nam5!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie! Jagody jak przebijają, jestem bardzo ciekawa tego ciasta, musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. oo.. bardzo fajnie pomyślałaś! Wygląda na fajny, zimny deser:)

    OdpowiedzUsuń