czwartek, 4 lipca 2013

Magiczne czereśniowe clafoutis

     Czereśniowe clafoutis to owoce zapiekane w słodkim, rzadkim cieście w smaku przypominającym budyń z żółtek. Z wyglądu bardzo przypomina mi magiczne ciasto, tak samo są tu 3 warstwy: cienki spód, warstwa środkowa- budyń z owocami i wierzch przypominający biszkopt. Przepis znalazłam tutaj .

3 jajka
50 g mąki
100 g cukru
szczypta soli
łyżka cukru waniliowego
250 ml mleka
400 g czereśni

Jajka ubić z cukrem, cukrem waniliowym i solą (ok. 2-3 minut). Dodać mąkę, krótko zmiksować. Wlać mleko, wymieszać. Połowę ciasta wylać do formy do tart o średnicy 21 cm lub podzielić na 4 kokilki. Wyłożyć owoce, wylać resztę ciasta. Piec 35- 40 minut w 180°C. Najlepsze jeszcze ciepłe.



7 komentarzy:

  1. cudnie to wygląda, aż ślinka leci mmm

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ bym zjadła kawałek takiego ciacha...

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawda, tak wygląda jak magiczne ciasto trzywarstwowe !
    Ale te czereśnie mnie powalają, pysznie wygląda ciacho.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha! : )
    Ja robiłam z truskawkami i jagodami clafoutis było świetne. Teraz wypróbuję tą wersję!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Łał, ależ to musiało być pyszne...

    OdpowiedzUsuń
  6. W pełni zgadzam się z osóbkami powyżej...! to zapewne musiało smakować obłędnie

    OdpowiedzUsuń